top of page

 Wakaaro

Bij Wakaaro hebben we ons gespecialiseerd in gamification, met name in het kader van informatie- en kennisoverdracht en contentmarketing. We zien gamification als onderdeel van een grotere informatiestroom en gaan daarom altijd uit van de doelstelling van de klant. Pas als we volledig begrijpen wat de klant wil bereiken en wie de doelgroep is, beginnen we de beste spelelementen te integreren.

Bovendien is gamification voor Wakaaro niet beperkt tot een exclusief digitaal concept. Integendeel: we vertrekken altijd vanuit de te bereiken doelstellingen en kiezen dan voor de spelelementen en omkadering die het best aansluiten en de grootste kans op slagen hebben. Lees er meer over in deze blogpost.

Doel

doelstelling

We vertrekken altijd vanuit de doelstelling en verliezen deze niet uit het oog.

Creativiteit, voorgesteld door icoon van brein en gloeilamp

creativiteit

Creativiteit is onze sterkte. We kunnen in-house prototypen (lasercutters, 3D-printers, software...) om zelf te testen en bij te sturen.

netwerk, icoon

netwerk

Binnen het team is ook veel expertise rond learning, communicatie, marketing... Daarnaast hebben we een uitgebreid netwerk met specialisten in tal van vakgebieden.

Wakaaro logo, grafisch element

co-creatie

Het is niet omdat we je gamification-project aanpakken, dat je zelf (of je doelgroep) niet graag betrokken bent. Partnership en co-creatie staat bij Wakaaro voorop.

Kleurrijke achtergrond

Onze aanpak

Onze aanpak is uniek voor elk project. Alles wat we doen is immers 100% maatwerk, afhankelijk van de doelstelling en de wensen van de klant. Toch kunnen we hoe we te werk gaan in grote lijnen beschrijven.

Aanpak van Wakaaro, grafisch voorgesteld in een schema

Alles begint met content, de inhoud van het spel. We maken geen spel om het spel, maar als een drager om een bepaald doel te bereiken. Ook de doelgroep, wat hun noden zijn, hoe we ze kunnen bereiken... brengen we in kaart. Door het gebruik van cognitieve skills kunnen we vervolgens de juiste spelelementen, -mechanismen en -doelen integreren.

Daarna begint een zeer iteratief proces van ideegeneratie, conceptontwikkeling, prototyping en testing. Hierbij werken we in co- creatie, niet enkel met de opdrachtgever, maar ook met de doelgroep of andere experts.

Na enkele varianten ontwikkeld en getest te hebben, gaan we tenslotte over tot de realisatie en lancering van het finale spel, waarbij we ook kunnen meewerken aan de communicatie er rond.

Meer weten over hoe we te werk gaan en wat de mogelijkheden voor uw challenges zijn? Neem contact op en we komen ons graag even vrijblijvend voorstellen!

Kleurtjes_4x.png

Het team

Peter

Peter De Roeck

“Ik heb zelf al ervaren dat gamification heel motiverend kan werken. Gebruikers willen graag beter worden. Ze willen hun collega’s verslaan. Een level hoger behalen. De speelse en competitieve elementen maken dat ze nét even wat meer hun best doen. Het voelt dan ook meer als een beloning. De resultaten zijn immers direct zichtbaar en je geeft ze mogelijk zelfs wat cadeau voor hun inspanningen. Dat motiveert om meer en sneller te leren. En niet te vergeten, het kan leren leuk(er) maken. Dan moet het wel afwisselend blijven, anders wordt het vrij snel saai en werkt het weer averechts.”

Thomas

Thomas De Roeck

"Al doende leert men. Ik ben een grote voorstander van toegepast leren. Theoretische concepten op een praktische en 'voelbare' manier voorgesteld verwerf je veel sneller. Gamificatie is een zeer goede tool om deze brug tussen theorie en praktijk te maken en verhoogt de motivatie om iets bij te leren. Daarnaast kan gamificatie ook dienen om andere bedrijfsprocessen die momenteel weinig interactief zijn te optimaliseren en op een andere manier te bekijken, waardoor ook hier de verschillende partijen betere resultaten halen"

bottom of page